Studio Lookout
IndexHANDS_klein.jpg

HANDS

Voor singer-songwriter HANDS ontwierpen wij een nieuwe visuele identiteit die past bij zijn nieuwe sound. Atmosferische muziek met melancholische teksten geïnspireerd door genres als ambient en future garage, gemixt met een snufje pop.

Het logo voor HANDS, toegepast met de fotografie die wij ontwikkelden.
 

HANDS

visuele identiteit, 2018

2018 was het jaar dat de muziek van de Nederlandse singer-songwriter HANDS zijn weg vond naar grote streaming-diensten als Spotify en Apple Music. Deze volgende stap in zijn carrière en een nieuw geluid vroegen om een nieuwe, passende visuele identiteit die niet alleen herkenbaar moest zijn, maar vooral de sfeer van de muziek moest ademen.

 
Het artwork dat we voor HANDS maakten, te bewonderen in de omgeving waarvoor het gemaakt is; streaming-diensten zoals Spotify en Apple Music.
 

Drie kernwaarden vormden de inspiratie voor de uiteindelijke identiteit; soft, sad & slow. Deze woorden omvatten zowel de melancholische klanken en teksten van deze artiest, als de genres die hem inspireren.

 
 
Het typografische logo voor HANDS. De lijnen en verschillende hoeken zijn vormgegeven naar aanleiding van een grid, om de uniformiteit van de letters te behouden.
 
 

De handen verbeelden de emotie die elk nummer in zich draagt en zijn een steeds veranderende factor binnen het artwork. Het scherpe, moderne logotype daarentegen, krijgt een vaste positie en brengt een zekere zekerheid en balans in het beeld. De artiest staat centraal in elk nummer maar het geluid en de emotie veranderen.

 
 
Artwork voor ‘Ghost / Loving You’, een single van HANDS.
Artwork voor ‘4m7s’, een single van HANDS.
Artwork voor ‘Drown’, een single van HANDS.
Artwork voor ‘Waiting For The Rain’, een single van HANDS.
 
 

De visuele identiteit is ook doorgevoerd op de verschillende sociale media waar de artiest actief is. Het sobere kleurgebruik en de vormentaal zorgen ervoor dat de identiteit naadloos integreert met de vormgeving van de verschillende kanalen.

 
De artiestenpagina van HANDS zoals te zien op streaming-dienst Spotify.
Schermafbeelding 2018-11-06 om 15.45.36.png
 
 

Medio 2019 hebben we de visuele identiteit uitgebreid met bewegend beeld. Voor de release van Dark Place - Revisited creëerden we een geanimeerde visual die aansluit bij het eerder ontworpen logo en artwork. Metaforen die op surrealistische wijze in beeld zijn gebracht, brengen het verhaal van het nummer in beeld.